25. marraskuuta 2013

16. JOULU TAMPERE



Kohta aloitellaan taas lähtölaskenta jouluun. Marraskuu alkaa olemaan lopuillaan ja jouluvalmistelut alkaa. Itse pidän paljon joulusta ja sen odotuksesta. Tampereen keskustassa ainakin ollaan panostettu tähän jouluaikaan. 




Käväsin hakemassa oman valkoisen joulukuusen Anttilasta. Nyt se odottaa vain pystyttämistä ja koristelua. Hopeisia ja sinertäviä koristeita ajattelin hommata siihen ja jonkinlaiset kivat valot jos löytyisi halvalla. Mitään muita jouluaiheisia koristeita en ajatellut hommata tänne kämppään, koska vietän suurinosan joulusta kuitenkin kotiseudulla Imatralla. Pientä jouluhenkeä on kuitenkin kiva luoda tännekkin kun yksinään oleskelen. 



Tampere siis näyttää tällä hetkellä yhdeltä joulumaalta. Paljon valoja ja koristeita joka paikassa. Tää kaupunki vaan yllättää ja rakastuttaa mua kokoajan enemmän ja enemmän. Törmäsin kuvausiltana Domdomin ikkunaan ja muistelin että mun on jo pitkään täytynyt käydä tuolla katselemassa ideoita. Siispä varmaankin joulukuussa täytyy tuolla käydä vilkaisemassa vaikkapa mahdollisia joululahjoja. Yleensä en paljoakaan ostele mitään lahjoja, mutta kyllä oon aina jotenkin saanut paketoitua joillekkin jonkinlaiset lahjat. Näinköhän se pukki on muistanut mun toivomukset ;) 



Joululoman alkaessa mä suuntaan täältä joulumaasta kohti kotiseudun omaa joulumaata. Siellä varmasti äiskä onkin toteuttanut kämpästä oman jouluisen linnansa. Joulukuusen koristelua siellä ja ruokien valmistelua. Aaton jälkeen jos vielä malttaisin pysytellä sielläpäin suomea ja käväistä vaikka Savonlinnassa sukulaisia moikkaamassa. Uudenvuoden oon kuitenkin päättänyt viettää jossain aivan muualla juhlien. 

Onko täällä muita jouluihmisiä? Minkälaisia valmisteluita teillä on? 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoita tähän!