9. lokakuuta 2013

JOS ON VALMIS, EI SITÄ TARTTE KYSYYKÄÄN



Lokakuu ollaan aloteltu tässä ja aika vaan jatkaa juoksemista liian nopeaan tahtiin. Ilmat on kylmempiä ja vettä sataa hieman enemmän. Ainakin täällä Tampereella tulee tottumaan näihin vesisateisiin. Ehkä kuvittelenkin, mutta täällä sataa aivan sairaaan usein. 

Mä muuten sain vihdoin muutettua lauantaina ja jätin hyvästit pitkäaikaiselle patjalle ja nurkalle jossa lymyilin parisen kuukautta. Eli asustelen nyt aivan tässä ydinkeskustassa. Parempaa paikkaa saa oikeastaan etsiä. Kouluun kävelen viiden minuutin sisällä ja kaikki muu on aivan parin askeleen päässä kotoa. Tässä on ollut kaikenlaista päänmenoa ja välillä on vaikeaa keskittyä itse kouluun jonka takia täällä oikeastaan ollaan. 



Multa on kysytty paljon, että mitenkä mä oon sopeutunut tänne ja kaikkea muuta mukavaa. No mä voisin kertoa että hyvin on mennyt. Mun lukijat kyllä tietää hyvin että tämä paikka ei siis ole mulle mitenkään vieras. Oon jo monia kesiä viettäny täällä ja tunnen paikat hyvinkin. Alusta lähtien tää on ollu mulle se koti. Toivon kyllä hartaasti että moni muukin löytäis tiensä tänne, vaikkapa nyt sieltä Imatralta. 

Oon oppinu vaikka minkälaista todella lyhyessä ajassa. Ja kun tässä iässä jo lähtee muuttamaan näin kauas kotoa. Itsenäistyminen on nopeaa ja siitä jopa nauttii todella paljon jos ratkaisut osaa tehdä oikein ja tarkkaan. 


Tänään mä kävin Stokalla keltaisten muovipussien ja korien maailmassa. Kyseessä on siis hullut päivät. Ihmisiä oli aivan tungokseen asti ja hullua se meininki tosiaan oli koko rakennuksen sisällä. Lopulta sellainen keltainen pussi lähti munkin mukaan ulos täynnä pientä mukavaa. Henkkamaukalta neuleenkin löysin tähän kylmään ilmaan. Oon sitä mieltä, että neuleita ei ole koskaan liikaa. Voisin ostella vaikka miten paljon niitä. Tigeristä lähti myös pari kappaletta henkareita. Mulla on nyt tuplasti isompi vaatekomero, mutta ihmettelen suuresti miten mulla tuntuu loppuvan tila jo tuoltakin. Tulevaisuudessa mulla on kyllä sairaan iso vaatehuone josta ei lopu tila ikinä. 

Vähän yli viikon kestävä syysloma alkaisi perjantaina eikä mulla ole mitään suunnitelmia. Loman tarpeessa tässä kyllä ollaan. Sen jälkeen palaan kouluun ja aloitan tarjoiluhommat meidän opetuskeittiö Eetvartissa. Tervetuloa syömään, koska sieltä mut löytää asiakaspalvelijana. 

Kivaa loppuviikkoa kaikille! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoita tähän!