6. tammikuuta 2013

MUSAVINKKEJÄ

Heipähei kaikki höpönassukat siellä ruudun toisella puolella. Mä en oo saanut vähään aikaan mitään postattavaa aikaseksi ja kuvauskin on jäänyt vähemmälle tuon ruman ilman takia tuolla ulkona josta en tykkää yhtään. Päivän asu postauksia on tiedossa myöhemmin jos vaan jaksatte kiltisti odotella. Mutta nyt tällä kertaa aattelin päjäyttää teille tällaisen musatäytteisen postauksen. Elikkä vinkkejä biiseistä joita on ollut mulla kuuntelussa aika suuresti näitten parien päivien aikana. Mitään erityistä en ala biiseistä välttämättä kertomaan, koska oon tosi huono arvostelemaan kaikkea ja etenkin musiikkia. Toivottavasti tekin kiinnostutte ja innostutte samoista biiseistä. 

Aloitan vaikka tästä uudesta ilmestyksestä nimeltään Ellie Goulding. Hänen tuotantoon mä en oo vielä kunnolla tutustunut, mutta aikasemmin tutuksi tuli biisit nimeltään Lights ja Starry Eyed. Etenki tää uus albumi Halcyon on kolahtanu muhun ihan täysin. Lemppari biisit tällä hetkellä on etenki tää My Blood ja Don't Say A Word. Hyvin onnistunut ja täyteläinen kokonaisuus mun mielestä koko levy.

Lana Del Rey on ollut aivan tolkuttomassa soitossa jo ensimmäisestä levystä asti ja kyllä tää nainen on saanu mut ihan lumouksiinsa. Born To Die osu ja uppos muhun ihan täysillä ja vielä tää uusin Paradise Edition on ollut niin onnistunut kuin olla voi. Sieltä löytyy kaikki hyvät biisit ja suosikkina tottakai tämä Cola. Seuraavaksi suosikiksi on noussut huikea Gods & Monsters. Toivoisin kyllä niin hänen vierailua suomeen ja hieman pelottaa nämä huhut musiikkiuran lopettamisesta.

Seuraavaksi taukoamatta kuuntelussa on ollut pitkään jo The xx jonka molemmat levyt oon kuunnellu jo ties vaikka kuinka monta kertaa läpi. Niin erinlaista ja rauhottavaa musiikkia. Rakastan näitten tyyliä ja lyyrikoita. Suuressa toistossa etenki sillon, jos oon vaikka kävelemässä johonkin. Suosikkeina Sunset, Intro ja Heart Skipped A Bit. Katselin myös vasta tuon heidän liven joka on nauhotettu Glastonburyssa 2010 ja muhun uppos niin että haluan todella kipeästi heidän keikalle.

Mitenkäs sitte meidän ihana Nicki. Ensimmäinen levy oli todella mukavaa kuunneltavaa ensimmäistä kertaa ja Pink Friday ... Roman Reloaded ei myöskään tuottanut pettymstä. Tosin joitakin biisejä mun on hitusen vaikea sisäistää taikka ymmärtää. Uudesta tuotannosta kaksi biisiä on noussut mun suureksi suosikeiksi. Niihin kuuluu Up In Flames ja Hell Yeah. Muhun ei kauheesti räppi pure, mutta kyllä nämä Nickin tekeleet menee ja kovaa. Nickillä on varmasti vielä paljon annettavaa musiikkimaailmassa.

Christinalta mä todellakin odotin sitä uutta levyä, mutta mitähän ihmettä?. Pitkän hiljaisuuden jälkeen levy ei uponnut niin paljon kuin kuvittelinkaan. Kokonaisuus tökkii ja pahasti. Onneks sen kuitenki pelastaa pari mukavaa tekelettä. Army Of Me, Let There Be Love, Cease Fire ja ehdoton suosikki Lotus Intro. Mä en tiedä mikä näissä introissa niin viehättää. Tossa on vaan joku niin kiva tunnelma ja yksi kohta sanoissa joka saa mut kylmille väreille. Ne sanat on: To the sky, i rise. Spread my wings, and fly.

Mitenkäs tää uus Rihanna sitte? Mä en kuuntele ku paria kappaletta tältä naiselta ja voi kyllä, manaan tän uudenki levyn täysin koska ei kolahda sitten millään. Onhan tästä kuultu aika hyvätki arvostelut ja mielipiteet, mutta mä kaipaan kauheesti sitä Rated R Rihannaa. Onneksi tää Right Now pelastaa taas pikkusen ja tykkään ihan sikana. Kiitos kuuluu varmasti osakseen myös David Guettalle. 

Eiköhän tää jätetä ainakin tältä osalta tähän. Jos teitä miellytti tällainen postaus niin kertokaa ihmeessä ja voin alkaa näitä tekemään useimminki. Ja nyt näin jo valmiiksi, että omia mielipiteitä saa toki tulla kertomaan. Mutta sellaisen ihme puolustamisen voi jättää pois. Nää on mun mielipiteitä ja mun musamaku, joista ei todellakaan jaksais kiistellä.

Ja jos jokin linkki ei myöhemmin näy, ilmoittakoot siitä mulle ja laitetaan toimivat uudelleen. Kiitos ja nyt kuittaan!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoita tähän!